Aktualności

Zanim Walne Zebranie podejmie decyzję o inwestycji

Dodano: 2 kwietnia 2025
W związku z przeprowadzanymi Walnymi Zebraniami przypominamy o prawidłowym podejmowaniu uchwał w sprawie realizacji zadań inwestycyjnych.
 
Wszystkie uchwały muszą być podejmowane zgodnie z wytycznymi dla zarządów i komisji rewizyjnych ROD w sprawie przeprowadzania walnych zebrań sprawozdawczych i konferencji delegatów w ROD w 2025r.
 
Aby móc realizować zadania inwestycyjne w ROD muszą być przygotowane następujące dokumenty oraz podjęte uchwały:
 
- wniosek zarządu ROD na Walne Zebranie /konferencję delegatów w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego / remontowego. Na każde zadanie inwestycyjne oddzielny wniosek.
 
- Uchwała Walnego Zebrania/ konferencję delegatów w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego / remontowego. Na każde zadanie inwestycyjne oddzielna uchwała. 
 
- Uchwała Walnego Zebrania/ konferencję delegatów* w sprawie wystąpienia z wnioskiem o przyznanie dotacji z funduszu rozwoju ROD (w przypadku starania się o dotacje).
 
- Uchwała Walnego Zebrania/ konferencję delegatów* w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Funduszu Samopomocowego (w przypadku starania się o pożyczkę) . 
 
- Kosztorys inwestorski  lub oferta – dokumenty które są  podstawą do określenia wysokości planowanego zadania inwestycyjnego. 
 
W przypadku podjęcia uchwały w sprawie wniosku o przyznanie dotacji lub uchwały w sprawie zaciągnięcia  pożyczki  musi być w uchwale w sprawie realizacji zadania inwestycyjnego lub remontowego  ustalona wysokość partycypacji działkowców.
 
 
Ważne! – należy pamiętać, że muszą być uchwalane wszystkie zadania inwestycyjne niezależnie od kwoty (nie ma kwoty minimalnej zadania). Zarząd ROD nie może podejmować żadnych zadań bez uchwały WZ chyba, że są to przypadki awarii o których mówi uchwała 2/XX/2023 Krajowej Rady PZD z 20 października 2023r.
 
Ważne! – Przy składaniu dokumentów z WZ dotyczących uchwał inwestycyjnych należy załączyć informację o zabezpieczeniu finansowym i możliwości zrealizowania zadania ( wymóg zgodnie Uchwałą KR PZD  nr 2/XXII/2023 z 15 grudnia 2023r. & 9.
 
Realizacja zadań musi być zgodna z Uchwałą KR PZD  nr 2/XXII/2023 z 15 grudnia 2023r. w sprawie zasad prowadzenia inwestycji i remontów.
 
Bezwzględnie należy przestrzegać procedur wymienionych w uchwale w szczególności  finansowania inwestycji, sposobu wyboru wykonawcy , podpisania umowy, realizacji robót , odbioru robót.
 
Na realizację zadań na kwotę powyżej 15 tysięcy złotych zarząd ROD po podjęciu uchwały na WZ musi wystąpić do okręgowego zarządu podkarpackiego o wydanie  pełnomocnictwa na działania przekraczające zakres zwykłego zarządu (Uchwała nr 300/2015 KZ PZD z 24 listopada 2015r. wraz z późniejszymi zmianami).
 
W razie wątpliwości lub pytań  co do realizacji zadań inwestycyjnych prosimy o kontakt  z inspektorem ds. inwestycji tel.17 85-43-552 lub drogą e-mail sekretariat@podkarpacki.pzd.pl.
 
 
 

Rafał Dziuban

Inspektor ds inwestycji 

POLSKI ZWIĄZEK DZIAŁKOWCÓW OKRĘG PODKARPACKI w Rzeszowie ul.Bernardyńska 5/9, 35-069 Rzeszów tel. sekretariat 17/ 85-43-552 e-mail: sekretariat@podkarpacki.pzd.pl